Ο δήμαρχος Χρήστος Παππούς βρίσκεται μπροστά σε ένα μεγάλο δίλημμα: Λόγω των καλών σχέσεών του με την κυβέρνηση, βρίσκεται αντιμέτωπος με τους άλλους δημάρχους ως προς το αν θα διαθέσει τα χρήματα που έχει στη διάθεσή του ο Δήμος Φυλής σε λογαριασμό της κυβέρνησης ή όχι (τα λεγόμενα ταμειακά διαθέσιμα).
Η θέση των δημάρχων απέναντι στο θέμα υπήρξε και ως βασικό αντικείμενο της έκτακτης συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ την Πέμπτη 31/1 στις 12:00, αποτελεί η Απόφαση για τα ταμειακά διαθέσιμα, που έθεσε υποχρεώσεις με προθεσμίες στους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού.
Η Απόφαση ορίζει με λεπτομέρεια ενέργειες και διαδικασίες, αυτό όμως που αποφεύγει να επαναλάβει είναι τι έχει ψηφιστεί για τις παραβιάσεις του θεσμικού πλαισίου.
Υπάρχουν όμως βαρύτατες κυρώσεις που έχουν νομοθετηθεί.
Στο άρθρο 80, νομοθετήθηκαν κυρώσεις, ως εξής:
« 16. Με Κοινή Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του εκάστοτε εποπτεύοντος Υπουργού είναι δυνατή, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης Φορέα της Γενικής Κυβέρνησης με τις διατάξεις των παραγράφων 10, 14 και 15, η ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ των μελών του Δ.Σ. του Φορέα, των ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΩΝ του ΟΡΓΑΝΩΝ και του ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥ Οικονομικών Υπηρεσιών.
Με την ίδια ή όμοια Απόφαση δύναται να μειώνεται το ύψος της ετήσιας επιχορήγησης του Φορέα από τον Τακτικό Προϋπολογισμό.
Η έναρξη ισχύος των διατάξεων της παρούσας παραγράφου καθορίζεται με την απόφαση της παραγράφου 18 ».
Σε περίπτωση αμφιβολίας για το εάν οι εν λόγω κυρώσεις αφορούν την Αυτοδιοίκηση, να σημειωθεί αφενός μεν ότι οι ΟΤΑ είναι Φορείς Γενικής Κυβέρνησης, ιδίως δε ότι η παράγραφος 10 (η οποία, όπως είδατε, ρητά αναγράφεται στο απόσπασμα περί κυρώσεων) αναφέρει “συμπεριλαμβανομένων και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α` και β` βαθμού”.
Συνεπώς, το ζήτημα αφορά Αιρετούς και Δημοτικούς Υπαλλήλους.
Στους Δήμους π.χ. όσους αποτελούν ή/και μετέχουν σε εκτελεστικά όργανα με αρμοδιότητες συναφείς με την διαχείριση των διαθεσίμων και τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τους Προϊσταμένους Οικονομικών Υπηρεσιών. Αντιστοίχως στις Περιφέρειες και σε όλα τα νομικά πρόσωπα της Αυτοδιοίκησης που είναι Φορείς Γενικής Κυβέρνησης.
Η θέση των δημάρχων απέναντι στο θέμα υπήρξε και ως βασικό αντικείμενο της έκτακτης συνεδρίασης του Δ.Σ. της ΚΕΔΕ την Πέμπτη 31/1 στις 12:00, αποτελεί η Απόφαση για τα ταμειακά διαθέσιμα, που έθεσε υποχρεώσεις με προθεσμίες στους ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού.
Η Απόφαση ορίζει με λεπτομέρεια ενέργειες και διαδικασίες, αυτό όμως που αποφεύγει να επαναλάβει είναι τι έχει ψηφιστεί για τις παραβιάσεις του θεσμικού πλαισίου.
Υπάρχουν όμως βαρύτατες κυρώσεις που έχουν νομοθετηθεί.
Στο άρθρο 80, νομοθετήθηκαν κυρώσεις, ως εξής:
« 16. Με Κοινή Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του εκάστοτε εποπτεύοντος Υπουργού είναι δυνατή, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης Φορέα της Γενικής Κυβέρνησης με τις διατάξεις των παραγράφων 10, 14 και 15, η ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ των μελών του Δ.Σ. του Φορέα, των ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΩΝ του ΟΡΓΑΝΩΝ και του ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΥ Οικονομικών Υπηρεσιών.
Με την ίδια ή όμοια Απόφαση δύναται να μειώνεται το ύψος της ετήσιας επιχορήγησης του Φορέα από τον Τακτικό Προϋπολογισμό.
Η έναρξη ισχύος των διατάξεων της παρούσας παραγράφου καθορίζεται με την απόφαση της παραγράφου 18 ».
Σε περίπτωση αμφιβολίας για το εάν οι εν λόγω κυρώσεις αφορούν την Αυτοδιοίκηση, να σημειωθεί αφενός μεν ότι οι ΟΤΑ είναι Φορείς Γενικής Κυβέρνησης, ιδίως δε ότι η παράγραφος 10 (η οποία, όπως είδατε, ρητά αναγράφεται στο απόσπασμα περί κυρώσεων) αναφέρει “συμπεριλαμβανομένων και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α` και β` βαθμού”.
Συνεπώς, το ζήτημα αφορά Αιρετούς και Δημοτικούς Υπαλλήλους.
Στους Δήμους π.χ. όσους αποτελούν ή/και μετέχουν σε εκτελεστικά όργανα με αρμοδιότητες συναφείς με την διαχείριση των διαθεσίμων και τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τους Προϊσταμένους Οικονομικών Υπηρεσιών. Αντιστοίχως στις Περιφέρειες και σε όλα τα νομικά πρόσωπα της Αυτοδιοίκησης που είναι Φορείς Γενικής Κυβέρνησης.
Blogger Comment
Facebook Comment