Follow

Αθήνα - Πάτρα πιο κοντά...


Aθήνα - Πάτρα σε λιγότερο από δύο ώρες; Μετά το Πάσχα από ότι φαίνεται θα είναι πραγματικότητα!

Βίντεο από την πρόοδο των εργασιών στην εθνική οδό Αθήνας - Πάτρας.


O Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεσμεύθηκε πως μέχρι το Πάσχα θα έχει δοθεί ο δρόμος Κόρινθος-Πάτρα στην κυκλοφορία. Από το εργοτάξιο στη Σήραγγα Παναγοπούλας μίλησε για τις δυσκολίες και τις υπερβάσεις που έγιναν για αυτό τον δρόμο.
Χαρακτηριστικά είπε «κατά την επιθεώρηση των έργων της Ολυμπίας Οδού, διαπιστώθηκε ότι είμαστε σύμφωνα με τον προγραμματισμό, δηλαδή τα έργα που υπολείπονται με την υπερπροσπάθεια που γίνεται από όλους τους συντελεστές μπορούν να ολοκληρωθούν μέχρι τέλος Μαρτίου.
Βρισκόμαστε στη σήραγγα της Παναγοπούλας αυτή τη στιγμή. Είναι δυο σήραγγες που ανήκουν στην οδοποιία στην Ολυμπία Οδό και δυο σήραγγες που ανήκουν στο έργο του σιδηρόδρομου, στη σιδηροδρομική υποδομή. Είναι ένα από τα πολύ δύσκολα σημεία, είναι ένα από τα σημεία που υπήρχε από τους κακόπιστους κριτική ότι δεν θα ολοκληρωθεί.
Όπως βλέπετε είναι ολοκληρωμένη. Είμαστε στη φάση των ελέγχων του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού για να αδειοδοτηθούν και γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια, ώστε και η Παναγοπούλα και ο δρόμος μέχρι το Ξυλόκαστρο, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου να δοθεί προς χρήση στους πολίτες. Και όποιο άλλο σημείο είναι έτοιμο, θα παραδίδεται τμηματικά. Πιστεύουμε ότι ο στόχος που έχουμε βάλει, θα ικανοποιηθεί. Το Πάσχα οι Έλληνες θα κυκλοφορήσουν στους νέους αυτοκινητόδρομου. Η Πάτρα, η Δυτική Ελλάδα, η Ήπειρος θα βγει από τον αποκλεισμό και οφείλω να δώσω συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές που συνέβαλλαν σε αυτή την προσπάθεια, μέσα σε δυο χρόνια να γίνουν ό,τι δεν είχε γίνει σε μια δεκαετία.

Στις τελευταίες παραδόσεις πριν το τέλος Μαρτίου στην Ολυμπία Οδό θα γίνει η πρόβα τζενεράλε, για τις μεγάλες "κορδέλες" των αυτοκινητόδρομων.
Με τον καιρό να μην βοηθά αλλά να φέρνει εμπόδια συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς τα έργα στην Ολυμπία Οδό. Η μικρής έκτασης κατολίσθηση στην περιοχή της Παναγοπούλας αναστάτωσε προσωρινά τόσο τους οδηγούς όσο και την παραχωρησιούχο.

Στο πεδίο των παραδόσεων έχουμε το τμήμα μέχρι το Ξυλόκαστρο το οποίο ετοιμάζεται και αναμένεται να δοθεί κάποια στιγμή τις επόμενες εβδομάδες. Το ζήτημα είναι πόσο γρήγορα μπορούν να ωριμάσουν τα υπόλοιπα τμήματα μέχρι τον Κόμβο Ρίου. Εδώ θα πρέπει να επισημάνουμε ότι έχουμε μία εικόνα που ξεγελά το μάτι. Επειδή η Ολυμπία Οδός κατασκευάζεται και λειτουργεί ταυτόχρονα έχεις την αίσθηση του χάους.

Ένα έμπειρο μάτι όμως μπορεί να διακρίνει ξεκάθαρα ότι αυτό δεν ισχύει καθώς πρόκειται για μικρά κομμάτια ενός παζλ που πρέπει να ενωθούν. Μία η κίνηση είναι δεξιά και τα έργα αριστερά και μετά από 2χλμ γίνεται το αντίθετο, λίγο πιο κάτω είναι μια σήραγγα κ.ο.κ.
Αυτό σε κάποια στιγμή θα αλλάξει δραματικά και αυτό που θα χρειαστεί όπως λέχθηκε στο ypodomes.com είναι η λεγόμενη "ομογενοποίηση" του δρόμου, δηλαδή να στρωθεί σε όλο το μήκος το τελικό οδόστρωμα που θα επιτρέψει στον αυτοκινητόδρομο να έχει μία λογική συνέχεια και ο οδηγός να μην καταλαβαίνει διαφορά οδηγώντας από το ένα κατασκευασμένο τμήμα στο άλλο.

Αυτό στην Ολυμπία Οδό είναι και το μεγάλο κατόρθωμα και είναι ένα γεγονός που κάνει τους εργαζόμενους να είναι περήφανοι καθώς θεωρούν ότι η δοκιμασία της κατασκευής της Ολυμπίας Οδού είναι ένα μοναδικό επίτευγμα στα χρονικά των κατασκευών της χώρας.
Με την "λειτουργική" παράδοση του δρόμου οι χρόνοι θα αλλάξουν προς το καλύτερο. Αθήνα-Πάτρα σε περίπου 2 ώρες, Αθήνα-Αίγιο σε 1 ώρα και 35 λεπτά, Αθήνα-Ξυλόκαστρο σε 1 ώρα. Η χρονοαπόσταση θα αλλάξει όμως και σε περιοχές που επηρεάζονται λόγω χρήσης της Ολυμπίας. Αθήνα-Καλάβρυτα και 2 ώρες, Αθηνα-Πύργος σε 3 ώρες, Αθήνα-Ναύπακτος σε 2 ώρες.
Από τον Απρίλιο και μετά θα μείνουν ως υπόλοιπα, ένα τμήμα στην περιοχή του Δερβενίου, ένα τμήμα στις Καμάες και τα Αραχωβίτικα, η αποπεράτωση του Κόμβου Ρίου (που θα λειτουργεί στις κατευθύνσεις προς Ιωάννινα και προς Αθήνα) και ίσως και στο Καμάρι εφόσον τα αρχαιολογικά συνεχιστούν.

Πηγές άρθρου: Ολυμπία Οδός, ypodomes.com

Share on Google Plus
    Blogger Comment
    Facebook Comment